Handelsbetingelser


Virksomhedens juridiske navn: Rosemica I/S
Virksomhedens kaldenavn: Rosemica
Selskabsform: Interessentskab
Ejet af: Camilla Kollerup og Martin Kollerup
CVR-nummer: 35310541
Etableringsår: 2013
Adresse: Bækgårdsvej 3, 2670 Greve, Danmark - OBS - Ikke fysisk fremmøde, da vi ikke har lager eller andet her.

Bank: Nordea
Reg.nr.: 2344
Kontonr.: 3498 224 244

Officiel e-mail adresse: rosemica@outlook.dk
Officiel web-adresse: http://www.rosemica.dk

 

Bestilling

Du kan bestille varer fra Rosemica via webshoppen.

Alle priser på websitet angives inklusiv moms, alle afgifter, told mm.
Aftaler på vores website kan indgås på dansk.

Når du har indgået en aftale med os opbevarer vi kontrakten, så du kan tilgå den senere via den brugerkonto, du har oprettet hos Rosemica.

 

Betaling

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Rosemica. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler og vi tager ikke gebyr for betaling:

- Dankort, VISA/dankort, Visa/Electron, Mastercard og Paypal.

Derudover er det muligt at betale med MobilePay.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.
ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

 

Levering
Alle forsendelser fra Rosemica foregår pt. med Post Danmark medmindre andet aftales på forhånd.

Efter endt bestilling på vores hjemmeside vil du modtage en bestillingsbekræftelse som ”bevis” på at din ordre er registreret af vores ordresystem. På afsendelsesdagen vil du pr. e-mail modtage en besked om at din ordre er blevet afsendt. Vi sender pakker hver dag. Husk, at du kan altid se status på din ordre via den brugerkonto du har oprettet hos Rosemica. Pakken/brevet vil så dukke op på leveringsadressen i løbet af 1-3 hverdage efter afsendelsen - eller blive afleveret på nærmeste posthus hvis ingen er hjemme. Når din bestilling er afsendt med Post Danmark vil du kunne følge den via track 'n trace. OBS: Hvis du ønsker at bestille fra Sverige eller Norge, bedes du kontakte os inden bestilling, da moms- og fragtpriser varierer.

GLS pakkeshop 35kr

Post Danmark Uden Omdeling 37kr

Post Danmark Med Omdeling 47kr

 

Fortrydelsesret

 

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til rosemica@outlook.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, nedenfor. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

 

Benyt evt. følgende standardfortrydelsesformular:

(kan kopieres til e-mail) 

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*) 

- Bestilt den (*)/modtaget den (*) 

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne) 

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse) 

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato 

(*) Det ikke relevante udstreges

                                                                                                                        

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

Rosemica

Bækgårdsvej 3

2670 Greve

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette er kun mod forudgående aftale.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvis du sender et produkt til os, som viser sig ikke at være behæftet med en mangel men alene ikke fungerer på grund af en brugerfejl, er vi nødsaget til at tage et administrationsgebyr på kr. 200,- til dækning af udgifter i forbindelse med tests. Hertil kommer udgifter til forsendelse.

 

Varen sendes til:

 

Rosemica

Bækgårdsvej 3

2670 Greve

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

E-markedsføring
Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev (e-mail-reklame). Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt udtrykkeligt ´ja tak´ hertil. Hvis ikke du længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du blot sende en mail til: rosemica@outlook.dk. På websitet har vi en tip-en-ven funktion. Denne bruges til, at du kan sende en mail til din ven og gøre ham eller hende opmærksom på http://www.rosemica.dk. Denne tip-en-ven funktion indeholder ikke markedsføringsmateriale.

 

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver ovenstående personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Dette er til vores samarbejdspartnere GLS og Post Danmark.

 

Personoplysningerne registreres hos Rosemica I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Den dataansvarlige på rosemica.dk er Martin Kollerup, medejer.

 

Som registreret hos Rosemica I/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: rosemica@outlook.dk

 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Martin Kollerup eller Camilla Kollerup via rosemica@outlook.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 22.11.2016